söndag 3 november 2013

Och så veckans brott

Allhelgonahelgen har varit riktigt lugn och fridfull. Vi har varit vid våra käras gravar och vi har kopplat av med nära och kära. Just nu försöker jag skynda på lite då jag såg att veckans brott går i repris på SVT1 strax före midnatt. Av någon anledning såg jag inte det avsnittet och nu känner jag att det finns tid för det.
Min sweet chili börjar skifta färg till rött och det är toppen. Ljuset avtar ju hela tiden nu och dagarna blir kortare, egentligen totalt fel årstid men sådana småsaker gör mej glad.
Höstens andra amaryllis slog ut igår kväll och är en riktig skönhet. 
På balkongen står en stor kasse med vackra svenska äpplen, Gravensteiner och Maglemer. De fick vi ikväll av äldsta dotterns pojkväns föräldrar. K slickade sej om munnen och beställde äpplekaka med vaniljsås någon gång i veckan. Kräm och mos blir det säkert också och några äpplen att bara lukta på i en skål. Godaste lukten i ett varmt rum i november månad. 
Nu har det åter hänt, ett dubbelmord här i östergötland men min blogg överskrift syftade inte på det i kväll. Det skriver jag kanske om en annan dag för Leif G W Person har säkert åsikter om de morden också!

Inga kommentarer: