måndag 18 november 2013

Lukten av pepparkaksgrissini

Ugnsluckan står på glänt och släpper ut förföriska dofter av pepparkakskrydda = kanel, kryddnejlika, ingefära och kardemumma. 
Jag har bakat pepparkaksgrissini för första gången och det är spännande. Grissini, ni vet de där torra pinnarna som nästan alltid finns på borden på italienska matställen. Nu torkar mina pinnar för fullt och imorgon får vi se och smaka resultatet. Hoppas givetvis på ännu en återkommande klassiker till vårt adventsfika! 
Om en liten stund ska jag ta hand om en berg av stryktvätt och lyssna på radion. Idag har jag burit ner en stor kasse med utplockade saker till Myrorna och det finns mer att ge bort. 
En tupp form till pepparkaksbaket i december fick följa med hem. Ett par underbara små äldre stjärnor i metall att hänga i någon av fönstren hittade jag också. 
Så fina efter puts, både i dagsljus och kvällsljus.


Inga kommentarer: