söndag 24 november 2013

Mina Beagle Sockar

Nu har det varit minusgrader mest hela dagen och de flest jag möter på min promenad till affären är grymt påpälsade. Som det vore -20 grader minst och snöstorm. Lite kul för så där klär folk sig mest i skidbacken eller långt ut på landet.
Det är en vanlig söndag då jag kan se att det varit full fart på stan. Ett par kvarglömda handskar vid en port, halväten snabbmat på flera ställen, flaskor, burkar och kaffemuggar. Håller nästan på att trilla över en stor vagns bult som någon tappat på trottoarens plattor. Jag har faktiskt tagit fram mina vinterkängor idag och är lite ovan, haha. 
Igår när vi var på julmarknad i "vår park" så blev K och jag så frusna efter en stund. Kaffe, glögg och varma brasor hjälpte inte mycket. Bra att bo nära och kunna gå hem när det blir för kallt. Då letade jag fram mina sköna beagle sockar av ull som värmer de kallaste fötter. Vi värmde mera glögg, tände ljus, hade det skönt och pratade om flera nästan glömda julmarknader i slutet av november.

Inga kommentarer: