torsdag 7 november 2013

Vått och smutsigt

Idag har det varit blandning på vädret. Först sken solen, sen blev det blött ett tag och så har det hållit på. När jag går ut en stund tar jag inte med paraplyet för jag bryr inte så mycket om jag bli lite blöt på jackan eller i håret. Det är den månaden nu som det brukar regna en del. Ja snöa också men då måste luften vara betydligt kallare. Gångvägarna i parken är smutsiga och delvis lite halkiga, naturen har nästan gått till vila för vintern. 
Ljuvligt, Systrarna Grön's fönster!
Inte så mycket julskyltning ännu men många vackra skyltfönster. Jag har gått ut för att jag planerar lite för helgens måltider. M kommer på lördag och sover över till söndag, farsdag! Jag frågade som vanligt vad hon var sugen på och fick svaret, kalops och kyckling. Ett av förslagen ska jag skippa för jag kommer hem med "Pulled Pork", det verkar intressant. Få se om det är så gott som de flesta säger. Kanske ugnsbakade grönsaker till, något vi gillar alla tre. Kött till kalops får jag titta efter i en annan affär imorgon.

När jag kommer hem kryddar jag såsen med sweet chili från den egna plantan i sovrummet. Sedan är det bara att spara fröna till våren. Fast det lär mogna flera frukter innan plantan är slut. Ibland övervintrar den men inte alltid. Den torra inomhus luften är värsta boven.

Inga kommentarer: