torsdag 14 februari 2013

Alla ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ Dag!

Det är Alla Hjärtans Dag och jag försöker att le fast världen är gråvit, ruggig och väldigt mycket vinter. Tänk vad en lysande sol skulle ha förgyllt dagen..............
Jag har bakat rågmjöls puckar och tänkt på min pappa. Pappa som tyckte så mycket om att baka på nymalet mjöl som han malt själv på kvarnen i källaren hemma. Han blandade gärna olika sädeslag för att få fram nya smaker och han använde aldrig speciellt mycket jäst. Hans bröd var väldigt annorlunda det som gick att köpa i affären men mina barn tyckte om det. För att just han hade bakat det och för att alla inte hade en morfar som kunde baka. Sen mättade brödet på ett helt annat sätt och var godast med alla sorters ostar.
Tänk, jag saknar det brödet så mycket ibland och jag tror aldrig jag kommer att kunna få fram den smaken.
Pappas recept var hemliga och jag frågade aldrig vad brödet bestod av. Kanske är det inte meningen heller för vissa saker ska kanske inte upprepas, då tappar de sin tjusning och kraft.
Ha en härlig fortsättning på dagen och krama alla du tycker om extra mycket ❤❤❤❤❤! 

Inga kommentarer: