söndag 10 februari 2013

Ingen pys-punka

Åter söndag kväll och nu snöar det inte längre och det är skönt. K sa att det var jättehalt på vägarna fast det ligger runt -7 C. Han hade nämligen förskräcklig otur i fredags morse, punka på moppen så det var bara att vända hem och ta trampcykeln. Sedan har han gått och muttrat och tittat på mopeden som är full av is och snö, någon lust att skruva loss bakdäcket har han inte. Det är lite för kallt om fingrarna också då han inte har någon varm plats att vara på och skruva. Ingen pyspunka precis för däcket blev platt ganska snabbt. Han har väl kört på något vasst för däcket är i bra skick. Jag tycker själv det var tur att det inte var hans framhjul som blev tomt men K menar att det ju är lättare att byta.
Jag tyckte den här var rolig men inte K!
Tid att krypa ner i bingen då jag traderat lite i kväll och är trött i huvudet på siffror. Jag har sålt av lite saker igen och inte köpt ett dugg. Riktiga fettisdagen infaller ju den här veckan, få se om jag har lust att göra några semlor tills dess.
Ha en fin start på vecka 7 - idag gick solen upp kl 7:43 här och ner kl 16:43, så härligt!            -

Inga kommentarer: