tisdag 12 februari 2013

Vinter kort från förr

Idag är jag frusen och utanför fönstret har det börjat dansa ner flingor från skyn för femtielfte gången den här vintern. Ungarna ska ju ha sportlov snart så det är väl skönt att det finns snö då. Har just ätit blodpudding med vitskål sallad, samma som K fick med sej i matlådan idag. När jag åt tänkte jag på sonen som alltid var tvungen att ha äpplemos till blodpuddingen, lingon tycker han nämligen inte om. Ja han har nog inte ätit blodpudding på 10-15 år, han tycker det är barn och fattigmans mat. Nyttig mat skulle jag nog försvara mej med, enkelt och snabbt med rätt tillbehör som tar upp järnet.
Snyggt snitt på hemsydd overall!
Forsätter just nu dammningen av bokhyllor med allsköns faktaböcker och hittade åter en hög rara fotografier från förr i tiden. Gamla svartvita vinterkort som är över 50 år gamla och ett i färg där färgen bleknat något otroligt. Fick sätta autoförbättring på kortet men färgerna stämmer troligen inte ett dugg. Så såg jag alltså ut på -50talet  när det var vinter som det är nu och massor av snö som det är nu!
Jag och min vän Tulli

Inga kommentarer: