lördag 24 november 2012

Med solen i nacken

Med solen i nacken cyklade jag till affären och tänkte att bara det fryser till lite ska jag gå över plogfårorna en sådan här dag och njuta. Med solen i nacken och frost på marken fast allemansrätten säger att man inte får just det. Är väl något från barndomen, kul att kolla om balansen funkar och varför gå på vägen, det är tråkigt och tar tid. Har gjort det nästan varje höst så länge jag kan minnas men i år är många åkrar oplöjda för det är så blött. Med solen i nacken på cykeln tänkte jag att om en vecka plockar vi fram adventsstakar och julstjärnor, tvättar fönster och byter gardiner. Då går det fort mot jul, det är en härlig tid!
I torsdags tvättade jag många av mina knaskatter i trä som sitter på en stor hylla över tvättställen. Brukar göra det ett par gånger om året men det är lite jobbigt att kliva upp och ner många gånger. Inte lika lätt som när jag var yngre bara,  är lite svårt att acceptera :0{ Skrattade också gott med en kompis som nyligen kommit på att hon faktiskt blir ett år äldre nästa år än vad hon trodde.                           Var sjutton tog det året vägen? sa hon lite chockad.

Inga kommentarer: