lördag 3 november 2012

Frebaco FrasMüsli i 3 st smaker

Nu är jag testpilot igen ;0)
Nyfiken som jag var testade jag alla tre smakerna och det var nog tur. De är nämligen ganska olika smakmässigt även om det bara är några olika saker som skiljer mellan påsarna. Jag har haft dem på fil och yoghurt, tillsammans med vanlig mjölk, i paj och bröddeg, som strössel över slät soppa och sallad. Müslin vinner på att ligga ovanpå något mera fast då den ihop med mjölk tenderar av bli fort väldigt mjuk. Min favorit är banan, kokos och mango som smakade mycket. Blåbär och vanilj blev jag jättebesviken på då jag nog väntat mej lite torkade blåbär i blandningen. Tyvärr smakar den väldigt lite fast där även finns pumpakärnor i blandningen. Melon, hallon med brainflackes var också ganska tråkig och smakade för lite. Priset på produkten är bra och ok, jag blir mätt länge när jag ätit Frasmüslin med något tillbehör. I bröd var den mycket god och på soppa. Varför det måste vara russin i alla tre sorterna har jag lite svårt att förstå då många människor inte tycker om russin. Den torkade bananen var verkligen ett plus så där skulle lätt russinen kunna plockas bort. Byt gärna ut russinen i Blåbär och vanilj också mot torkade blåbär!

Inga kommentarer: