söndag 28 augusti 2011

Vilken jävla smäll!

Ovanligt varm lördagkväll, K har somnat på soffan då värmen tar på krafterna och sport inte är såååå intressant ca 10 timmar om dygnet. R stryker tvätt och svett från pannan och hoppar bokstavligen till bakom strykbrädan då en kraftig explosion hörs. - Där rök ett däck igen på motorvägen säger K och lyfter trött på ögonlocken. - Aldrig säger R, det kom någonstans från från andra sidan huset och pekar diffust ut i mörkret. När M kommer hem från sin vanliga kvällspromenad någon timme senare säger de "Hörde du smällen?" - Visst säger M, tyckte det var 2 st smällar och från den sista kom det grönt glitter, strax efter kl 23 annars är det lugnt.
Klockan 09:40 i förmiddags hör jag Ks röst mkt exalterad från undervåningen,
- R, är du vaken, nu vet jag vad det var som small i går kväll! Någon har sprängt sönder vår brevlåda och all helgreklamen ligger i blötan på vägen. - Va va va säjer du, mumlar jag yrvaket under täcket. Var uppe till strax efter 03 i natt, VM från SydKorea är ju så kul.


Ok, någon eller några hade alltså lagt en smällare i vår brevlåda och den var verkligen "kaputt" - Pojksträck kallade man det på min tid säger K och jag blir bara heligt förbannad!
Tänker att kanske gillade de inte Nalle Puh eller så har de sett "Stand by me" Har för mej att Keifer Sutherland spelar en big brosa till en av grabbarna och han och hans polare åker och runt spränger just brevlådor när de vill ha lite skoj. Nu har K rätat upp lådan och tvättat ur den, en ny botten blev det av trä då den gamla inte gick att rädda. Vi har haft brevlådan över 5 år och gillar den verkligen. Det får plats mkt post, en konstnär har målat den och det ligger 3 st lager klarlack på den som finish.
Hoppas den får vara ifred nu!!!

Sitter just nu bakom tangentbordet på min nya laptopp då den gamla ordinära datorn bestämde sej för att stanna i fredags kväll. Troligen startfläkten som vanligt då den bara snurrar väldigt sakta hela tiden. Tror jag köpte datorn i juldagarna 2007 så den är inte särskilt ny längre.
Trevligt också med Windows7 istället för XP och bra med en dator som är mer flyttbar. Kan inte heller vara utan dator innan den andra är reparerad.

Inga kommentarer: