onsdag 31 augusti 2011

Äpplekaka och kluckande flaskor


Har just gjort äpplekaka nr 2 den här veckan, olika sorter för annars blir det sjukt tråkigt. Nu skiner solen äntligen igen och jag ska strax gå ut, hänga tvätt och jobba lite ute för det behövs. Blev tvungen att uppdatera mitt Sonyprogram för digitalkamran då det måste anpassas till Windows7. Det tog längre tid än vad jag hade väntat mej men verkar funka ännu bättre än det gamla. Skulle gärna vilja köpa en nyare kamera snart men fördelen är ju att jag kan min Sony riktigt bra nu.

På förmiddagen silade jag glögg på flaskor och den smakade som den ska gör ;0} Nu får den stå på flaskor till mitten av oktober, omtappning på rena flaskor utan bottensatsen och så ca 1 dl Larsens konjak i varje flaska. Lagom för avsmakning 1:a advent som ligger ovanligt tidigt i år, redan den 27:e november.
Sorry, sommaren är fortfarande kvar, längtar absolut inte till vintern redan!

Inga kommentarer: