tisdag 14 mars 2017

Torkade korianderblad

Ett lätt duggregn över stan och det går att ana lite vårlukt i luften 💖

I ett gammalt vinglas växer nya skott av basilika. Fint att titta på rötterna hur de breder ut sig genom glaset. Alltid lätt att ha egen basilika i fönstren men de får inte glömmas bort. De dricker ganska mycket vatten/dygn.
Idag när jag gjorde Huevos Ranchero blev jag lite irriterad. Receptet finns i Coops häfte - Fyra personer 80 kr - I det här receptet ska 2 tsk torkade korianderblad vara med. Ganska viktigt för smaken, kanske?
På Coop Konsum där jag handlar ibland fanns de inte och inte färsk koriander heller. Nu hann jag inte kolla på t ex  Hemköp och min ICAnära är lite för liten. Jag gjorde grytan utan koriander men såg senare att jag faktiskt hade fryst koriander hemma, typiskt!
Cowboygrytan fick klart godkänt, jättegod och snabblagad. Svarta bönor blir bäst då de är ganska söta i smaken. Jamie Oliver använder färska lagerblad och den här rätten äts ofta till frukost i Mexiko.
Fick den här penseln från Kina igår. Lång leveranstid som vanligt men en bra grej att använda i köket. Av silicon, lätt att öppna och hälla olja i 💅

Inga kommentarer: