tisdag 28 februari 2017

Löksoppa och 4 år

Nu har det varit härligt i 2 dagar och med det menar jag att det har varit mycket över noll. Bra på vintermånadens sista dag! 
Små gula blommor vid ett gammalt staket. Vintergäcken som trotsar asfalten och gruset, blommar fast det inte lyser någon sol. Sån't blir jag himla glad av.
Idag har vi ätit löksoppa med frallor, mjukost och ärtskott. Klassisk löksoppa med vitt vin, timjan o mejram. 
Otaliga gånger har jag ätit den soppan runt om i Europa genom åren. Alltid lika enkel, god och mättande för en hungrig och trött människa. Det konstiga är att jag glömmer så ofta att laga den här hemma. Den är kanske för enkel att komma ihåg? Allt till soppan finns ju ofta redan i skåpen. Mera löksoppa till folket, absolut! 
En semla till efterrätt på den riktiga fettisdagen är ju självklart💃
Ja så var det ju det där med 4 år. Det kallas ju för Blomsterbröllop efter 4 år och vi undrar var de åren tagit vägen? Liksom alla de andra åren sedan 1983? Sammanboende var vi men inte gifta. Den 28:e februari är lätt att komma ihåg även för den med sämre minne!
Efter en snabbtitt i spegeln förstår jag att det är så och förfallet bara fortsätter, haha 😊 
💕Jag tror jag ska bjuda min man på plättar i kväll efter jobbet💕 

Inga kommentarer: