söndag 5 februari 2017

Att vända på dygnet

Jag sitter uppe fortfarande fast kl är långt över 02 på natten. Det har blivit så efter förkylnings-dagarna. Nu är de över och snart är det mesta normalt igen. K sover för han dras fortfarande med sin hosta och snuva. Han är en kvällstrött människa och har alltid varit det. 
Fast det är klart jag är ju en nattuggla sedan gammalt 😁! 5 timmars god sömn räcker normalt och börjar jag lägga mej vid kl 21 då är det riktigt allvarligt. 
Lätta snöflingor virvlar i luften, det är några minusgr och lite vitt ute. När jag tittade till på klockan nyss och såg dagens datum så tänker jag på min pappa. Idag för 7 års sedan somnade han in för alltid. Ibland tänker jag inte på honom på en hel vecka, ibland blir det varje dag. 
Haha, han var också en nattuggla som inte heller behövde mycket sömn. Väldigt rolig att diskutera med och då gick tiden alldeles för fort. Kvällar var tider för långprat och i telefonen var det också. Min pappa hann inte med att skaffa sig dator och mobiltelefon. Om han varit lite yngre så skulle det nog blivit av och det hade han gillat skarpt. Han var så nyfiken på livet fortfarande vid 96 års ålder. 
När jag satte de första tomat-fröerna i jan. tänkte jag på pappa som alltid. Han var ju min mentor och förebild i allt jag odlade och odlar än idag.
Citronträdet och det här vackra trädet står i mellandotterns lägenhet som vi sköter om när hon arbetar i Stockholm.
Sorg blev det också i veckan då hennes 16-åriga katt blev tvungen att somna in hos veterinären. Han var mycket älskad av familjen och vännerna.
Jag höjer handen, jag vinkar och viskar
- Tack du finaste, hälsa till din mamma och din bror i katthimlen.
PROSIT - 31/1 2017- RIP   

Inga kommentarer: