fredag 24 februari 2017

Ljuvliga tulpaner

I onsdags var min syrra här och hon kom med en stor knippe vackra tulpaner. Så många att vasen nästan inte räckte till. Att jag har en gul mjölkkruka att just ha tulpaner i glömde jag bort, haha 😎 Med vaxat papper och blåbärsris, så fint!
Tulpaner, det är verkligen vår för mej. Men oj vad det blev kallt helt plötsligt och framförallt blåsigt. Sol i tre dagar var härligt och sportlovet blev lite skönare.
Nu fungerar det tekniska igen och det är bra. Jag sätter om krukväxter varje ledig stund. Många av mina växter är ganska stora så det går åt mycket jord. 
Jag gillar ju framför allt växter jag kan äta och odla inne. Som tomater, paprika, inomhusgurka och kryddor. Basilika skott står alltid på rotbildning i ett glas så här års. Tror inte många vet hur lätt de blir till nya plantor hemma.
Extra roligt blev det när jag fick se att min trädtomat börjat visa knopp och blomma. Lite tidigt kanske men första gången hos mej. Spännande att följa tycker jag, fler bilder kommer.....
Ha en skön helg!  

Inga kommentarer: