tisdag 21 februari 2017

Fladdra, sa Bill - Fladdrigt, sa Bull

Skrattade lite åt mitt försök att gör ett inlägg från mobilen. Det funkade ju skapligt, lite svårt att lägga storleken på bilderna bara. Fast jag gör väldigt mycket med mobilen finns begränsningar på många håll. Jag var väldigt anti till att skriva mycket. Det heter ju Short Message Service, SMS och ska väl användas på det sättet. Äsch, skriver nog mera långt än kort idag. Så smidigt är det ju på alla sätt.
Det här kortet tog jag förra tisdagen vid 16 tiden på ett ställe i stan som jag tycker om och då kändes det väldigt vårlikt.
Det här kortet är taget idag vid ungefär samma tid och det ser också vårlikt ut. Det ligger i ljuset som kommit tillbaka igen. 
Fast det har snöat och regnat sedan kl 9 i morse. Det är blött på balkongen och blött på gatan av fukt.
Mitt nätet är inte stabilt ännu, verkar svårt att åtgärda också. Jag har adsl via telefonjacket, fiber verkar vara det som funkar bäst idag. Normalt kan jag ha en dator, en iPad och tre st mobiler på samtidigt. Just nu kan jag bara ha datorn och en mobil på annars blir nätet för slött. Ett världsligt problem men så jäkla jobbigt.
Vi har ätigt panerade torkbullar från Norge med potatis, hemgjord remouladsås och kålsallad. 
- Jättegoda, sa Bill - Ja, jätte var ordet, sa Bull 😻 

Inga kommentarer: