onsdag 8 februari 2017

Vinterpromenad

K tänker gå tillbaka och jobba i morgon men hans hosta väckte mej i morse. 
Vad gör då karln? Går upp och tar sig något varmt att dricka eller kanske en slurk hostmedicin? Icke, han ligger kvar och har det jobbigt. Hur svårt kan det vara att värma lite honungsvatten på spisen? Inte ens en halstablett suger han på som kan vara skönt när det kittlar.
Låter jag arg och irriterad, bara lite 💣 Jag tycker bara att så korkad får man helt enkelt inte vara. Varför ligga och lida när man inte behöver? Efter milt påpekande av mej, gick han upp och letade rätt på flaskan med Cocillana. Hans dåliga luftrör är ett genetiskt arv han tyvärr inte kan ändra på. Så sant, jag vet inte hur det känns när någon liksom sitter på ens bröstkorg 😜
Det var - 3 grader ute men kändes som - 10 ungefär. Lite sol mellan varven när jag tog en promenad innan middagen. Nästan ingen snö och fläckvis halt men skönt att röra på sig iallafall.
Jag gick förbi huset som brann i oktober. Renoveringen tar tid och de byter mycket av inredningen. Hyreshuset är från år 1969 och innehåller 38 st lägenheter om jag inte minns fel. De ska vara klara till sommaren år 2017.
Inte mycket folk ute på nöjespromenad och inte mycket hundägare heller. I Syd-Sverige kom det massor av snö hörde jag senare, blä💩  

Inga kommentarer: