fredag 14 december 2012

Kyla och klappar

Mörkret vill inte släppa greppet om morgonen och det knarrar väldígt under skorna när jag skyndar till uthuset. Ser blodspår i snön och tänker att någon av våra fågelvänner råkat illa ut på morgon- timmarna. Inga fjädrar men utdragna spår på några meter = större fågel. Nä, kölden tär på humöret, visst är det vackert men lite för kallt. Att vänta ute på något/någon måste vara en ren pina. Små barn har inte heller riktigt roligt i kylan då de knappt kan röra på sej. 
Drar igen ytterdörren och känner den välkomnade värmen inomhus. Ser på bilder från Tyskland och översnöade "Biergarten" som helt plötsligt är omvandlats till julöl-trädgård med stadiga bänkar och bord i snö. Oktoberfestivalen med sina sköna kvällar verkar så långt borta. Samtidigt måste jag småle då senaste mailet talar om att nu, nu är äntligen de nya frökatalongerna klara för leverans! Jajaja, om någon vecka går vi åter mot ljusare tider.
Idag ska jag baka saffransbröd, det gillar jag och så ska jag slå in lite rara klappar till adventsfikat på lördag.
Jag vill ha mycket pengar,
till jul iallafall men de lyser tyvärr med sin frånvaro. Jag får säga som min son sa när han var yngre
Det är tanken som räknas, mamma! Hm, får väl tänka ihop ett lass julklappar då, att ge bort, när jag inte kan köpa dem :0}

Inga kommentarer: