torsdag 27 december 2012

Bland apelsiner och kryddnejlikor

Det har varit en förvirrande jul och nu när vi är på första vardagen efter all ledighet tittar jag förundrat bakåt. Julen har nämligen varit lite av glömskans tid i år. Inte kan jag skylla på stress men vi hann inte med flera saker.
 
Stortomtens lykta tände vi aldrig på julaftons eftermiddag? Han står på vår veranda som vanligt sedan många år vid jul och honom glömde vi bara bort. Måste ha berott på att vi var bort-bjudna för 1:a gången på 30 år på julaftons kvällen.

Den lilla granen jag bar in blev heller inte pyntad? Där räckte liksom tiden inte till och ingen ork eller lust fanns alls att leta reda på kulor och glitter i uthuset kyliga luft.
Apelsiner med kryddnejlikor har vi säkert haft i snart 35 år i köket, de ligger fortfarande "oklädda"? Ingen saknade dem på julafton och det känns konstigt. Den goda lukten tycker vi om och allergisk är ingen så ikväll blir det av .....till slut. 
Tänk jag undrar om inte allting började då jag inte fann dörrkransen till vävkammar-dörren och när vi bestämde att inte ha någon adventsljusstake i år. Det blev ju en fin jul ändå men kanske är det bäst att göra....... som vanligt nästa jul!

Inga kommentarer: