fredag 1 juni 2012

Fredagsmys vid brasan

Ute hällregnar det och är så där bitande kyligt som det bara kan bli i början av juni när vädret slår om. Jag kröp upp i soffhörnet nu i eftermiddags efter att ha tänt en rejäl brasa i kakelugnen och läste färdigt - Gideons Ring.
Carin Gerhardsens 5:e  fristående deckare i serien om Hammarbypolisen är verkligen en bok jag vill rekommendera.  
Här skriver hon om våldtäkt, mord och spädbarns lik och allt är så förbaskat spännande, gripande och intressant. Hon knyter ihop säcken på ett skickligt sätt och jag vill bara läsa mer o mer. Några nya poliser introducerades i förra boken - Helgonet - och jag tycker så mycket om dem allihop. En bra bok som går allt för fort att läsa och här har jag tvingat mej själv att läsa lite lugnare, har verkligen så att säga sugit på karamellen på 354 sidor.
Alltså en av sommarens bästa deckare - Gideons Ring av Carin Gerhardsen, köp den nu!

Inga kommentarer: