lördag 16 juni 2012

En ond knöl och Voltaren

Inte roliga bilder alls då de ska föreställa lördag och söndag. Över Stockholm alltså men vi brukar få vår beskärda del mer eller mindre.
Sorgesam kväll igår, plopp så var vi ute ur Fotbolls EM, konstigt där tycks vi aldrig lyckas riktigt bra.
1992 var jag i Tyskland och Fotbolls EM spelades som vanligt i juni och Sverige åkte ut i semifinalen men med ett Danmark som halkade in på ett bananskal och vann hela kalaset
2000 var jag i Prag och Fotbolls EM spelades som vanligt i juni och Sverige åkte ut i gruppspelet och i finalen mötes Frankrike och Italien, Frankrike vann.
Just därför att jag varit ute och rest kommer jag ihåg dessa Fotbolls EM bäst av de 4:a Sverige varit med i.
Sonen håller på Tyskland i år men jag tror mer på Spanien, vi får se vem som vinner ;0}
I torsdag morse väckte mej K vid 05 tiden med orden
- Nu drar jag till akuten, ska bara ringa jobbet först.
Halvt yrvaken fattade jag absolut ingenting, akuten, vadå???
- Titta på min näve, somnade ca 22:00 och vaknade vid ½5 och handen är lika svullen som när jag somnade!
- Men du har ju sovit utan att vakna av smärta, sa jag.
- Hjälps inte, vill veta vad det är frågan om, gillar inte knölen som sticker upp, känns som hela handen ska hoppa ur led liksom.
Ok, när K är på det humöret betyder inget jag säger något, han styrs av sin egen känsla vilket på sätt och vis är skönt. Vaknade 1½ timme senare och hittade en lapp på köksbordet med följande ord.
Det finns nytt kaffe här. Jag hör av mig senare. Efter kl 13 var han hemma igen, inte så mycket folk på akuten den dagen, gick ganska snabbt, bra läkare som var nogrann och tittade på hans röntgen plåtar på handen som fanns på datorn.
- Jag har ett ganglion vid tumbasen, sa K med ett smile, du kan kolla i datorn vad det är.
- Blev ordinerad att fortsätta äta Voltaren men nu 75 mg istället för 50 mg om dagen i 14 dagar.
- Överansträngning, ha gärna omlindat på dagen, ingen operation just nu, kan också vara delvis atros.
Dåså, K är nöjd med svaret då får jag vara nöjd också.

Inga kommentarer: