söndag 24 juni 2012

Där fick jag nog!

Har upptäckt i dag att jag inte fixar vissa nederlag. När jag fick se de gamla stora plymspirea-buskarna idag skrek jag åt K
- Jag klarar inte det här år efter år och den här midsommaren är nog den värsta på många år!


Midsommarafton kom och gick med härligt väder, spireabuskarna var på väg att slå ut och humlorna bara älskar deras nektar. Troligen en av de bästa matplatserna på ett par hundra meters avstånd iallafall.
Det småregnade några mm på natten till midsommardagen och fortfarande var allt ok. Sedan avlöste solen regnet några ggr och buskarna började hänga oroväckande mycket i plymerna.
Idag har det hällregnat med några få uppehåll och nu är buskarna totalt förstörda, slagna till marken av regnat och då bryts de ovillkorligen sönder. 1:a soliga dagen är det bara att klippa av alla blommor, sorry alla humlor, nu åker tyvärr ert smörgåsbord. Förhoppningsvis reser sej buskarna som vanligt när plymerna är väck och blir trista gröna buskar igen i min trädgård.

Inga kommentarer: