söndag 12 juni 2011

Mobilt bredband x 2 = Ja tack!

När mitt internet är begränsat då trivs jag inte och det har det varit nu sen åskovädret i tisdags kväll. Med begränsat menar jag att min bredbands operatör ännu inte fått ordning på bredbandet via tele-jacketen. Ursäkten att saker går sönder av sej själva köper jag på inga villkor. Alla pluggar var utdragna, hela datorpaket med skrivare mm så långt från kontakter som det går, likaså alla antenner. "Bäst att du byter modemet till ett nytt för de är så känsliga, troligen är det felet, vi skickar ett nytt med posten" Med trevlig röst talade jag om hur det var för över 3 år sedan, 3 veckor utan dator och ett tålamod inte utav denna värld. Efter många påtryckningar den gången sände de efter en expert från Åby som hittade felet i installations centralen, det var svårt att hitta men inget fel fanns hos mej i mitt hus. Har nu använt vårt mobila bredband som vi haft sedan sommaren 2008 men eftersom M söker jobb aktivt flera ggr om dagen måste jag vänta på det till hon är klar och även jag har tid. K sa i fredags morse en bra sak, "skaffa ett mobilt bredband till och strunta i det andra! Bättre för oss alla och du kan säkert göra en bra deal med dom, eller hur?"
Japp, nu har jag sagt upp det fasta bredbandet, en månads uppsägningstid, helt ok och bra pris fick jag också på 2 st mobila bredband och en fast telefoni.
Får det typ onsdag och framför allt, det är snabbbare och det stör inte den vanliga telefonen.

Lördagen försvann i ett nafs, gräsklipp och trädgårds arbete för alla, sedan fick vi en skvätt regn igen. Hoppas på fint väder idag då vi ska på kalas, jobbigt att tänka på paraplyer och regnkläder då.

Avslutar åter med tänkvärda ord av C-E Häckner
"Tack för internet, skype, sms och facebook.
Det gör avståndet kortare.
Lättare att vara ifrån den man bryr sej om i en absurd, bakvänd, ekvation.
Tack vare all multimedia för att kunna nå varann,
kan vi vara ifrån varann....ännu....mer..."

Inga kommentarer: