onsdag 8 juni 2011

Min houngspaj, mitt sockerbär


Små sockerbär
Då fick vi alltså åska till slut och massor av regn, över 35 mm.Det åskande rejält och haglade också 3 ggr, det höll på i typ 1½ timme. Mina stora plymspirea buskar som just börjat slå ut slogs till marken och imorgon får vi se resultatet. Många grenar är säker avslagna som vanligt, alltid så när sådana här oväder inträffar. Ovanligt tidigt blomning och även Scheresminen har börjat slå ut, båda sorterna brukar blomma vid midsommar!
Utan bredband blev jag också igår kväll pg av åskan, måste ringa tidigt idag. Det har hänt tidigare fast både datorer och telefoner är urkopplade. Tur att vi har mobilt bredband också, oftast har M det men nu var jag tvungen att låna det pronto.

Har gått hela dagen med Lasse Tennanders låt "Rötter" i huvudet. Den spelades på "Ring så spelar vi" i lördags morse, säkert 15 år sedan jag hörde den senast. "Blås vind blås, blås in i äventyr och blås in luft.......etc etc....så himla fin!
Här kommer refrängen som jag minns den
"För vi står här på stranden min vän
och i mitt hjärta känns ett hugg.
När vinden sliter i din hästsvans
och blåser bort din barndoms lugg.
Oh, oh, oh Carol min vän, min honungs paj mitt sockerbär
Kom i håg att våra rötter, dom kommer alltid finnas här"

Idag fyller Emy 37 år, grattiskramar, ses på söndag!

Inga kommentarer: