lördag 19 mars 2011

Wakkie Pakkie till snökaos

K hade tid hos tandläkaren i går morse skapligt tidigt så han väckte mej inte innan han åkte. När jag vaknade var världen enormt vit och M låg på soffan för hon hade inte tagits sej till pendeln, hon fastnade halvvägs i en snödriva med cykeldjäveln. K hade nästan fått springa i snön till stationen för att hinna, ingen buss kom heller i snökaoset. Jag tog elcykeln till affären i torsdags med paket för de pratade bara om lite oväder.
Haha, i tidningen stod det att nu är våren här - 7 dygn över noll grader.
Ack ja, de närmste dagarna ser chockartade ut med massor med plusgrader, räknar nu iskallt med stora vårfloden här!
Ks tandutdragning i veckan funkade bra, han fick två skapliga doser "knark" blev lugn som en filbunke och slösov resten av den dagen.


Kompakt och kraftfull
Så har jag äntligen investerat i något bättre i mobilväg, bilder är ju alltid trevlig att kunna få, sända och spara. Det är ju fint att peka också och bra mycket bättre för mej när jag skriver sms märker jag nu. Det blev absolut ingen dyr historia utan en mobil inköpt på Pantbanken Stampen för 366 kr. En inlämnad pant som inte hämtats ut och den är mycket lite använd. Den ligger i nypris på ca tusenlappen och kom ut 2010. Minneskort har jag beställt för det är ju ett tillval som vanligt och jag är ganska nöjd med affären. Är ju så himla barnslig att jag tycker om att vakna till en dataröst som hojtar Wakkie Pakkie ;0}

Inga kommentarer: