söndag 6 mars 2011

Härlig helg och elcykelväder

Äntligen har det varit en helt underbar helg med solsken 2 dagar i rad.
Kalla nätter men solen tar rejält på snön nu så det verkligen syns.
Tog en tur på elcykeln efter middagen för att kolla väglaget och att allt var ok. Den funkade fint men behöver en rejäl laddning på ca 8 timmar nu i kväll.
Det bli lagom att dra ut kontakten innan sänggående.
Jag får vänta några dagar till med en tur till ICA för det är mycket pack is kvar på vägarna här.

Vi har tittat mycket på skid VM från Holmen kollen men jag har också fortsatt att städa och rensa i skåp och lådor. Mina stora vitrinskåp behöver en ordentlig urplockning med fönstertvätt och diskning av allt äldre och nyare porslin och glas. Även om skåpen har glasdörrar smyger dammet sej in ändå, troligen blir det mera av det också med innekatter.
Det finns saker i skåpen någon annan kan ha glädje av också,
saker vi inte använt på länge och sådant jag inte tycker om längre.
Tradera time alltså, lägger ut lite dubbletter bla. från mina serviser och
andra roliga saker, även nya aldrig använda grejer.

Typiskt -70tal - Soliden

Inga kommentarer: