onsdag 23 mars 2011

Tokkär i en tröja ;oP

Nu har det blåst friskt i 3 dagar och fortfarande friskar vinden i mellan varven. Snön börjar verkligen försvinna, både den gamla och yngre upplagan. Några få snö/is högar finns kvar på tomten som tar tid att smälta men i skogen ligger fortfarande ganska mycket snö kvar. Tror inte vinden kommer åt där och framför allt inte på norrsidan. I mitt växthus står vattnet ca 10 cm över cementplattorna, tjälen är kvar än på flera ställen.
I morse var jag bara tvungen att plocka in lite snödroppar till en vas.
De doftar ju ganska mycket men det känner man sällan ute och vem ligger egentligen på alla fyra med näsan i ett snödroppe rabatt? Bättre att knipsa av några nu och glädjas åt de vackra blommorna inne.
Igår fick jag hem min nya HH från -70talet och jag blev tokkär direkt. Jag budade hem tröjan på Tradera av en säljare jag tidigare köpt flera fina saker av, bla en vit HH, också den från -70talet.Tröjan kan inte vara använd mer en högst 1-2 ggr för lappen inuti är som ny och den är verkligen fiiiiiiiin.
HH är kvalité för mej och det bästa man kan ha då man jobbar ute. Den röda färgen är så härlig för min första HH på -70talet var orange och drog rapsbaggar och bin tills sej på våren, blää.
Den slet jag ut och sedan blev det en mörkblå och en grön, så de håller 10 år ungefär vid flitig användning ;0)
Dyr blev HHn inte heller, vilken härlig start på vårbruket!

Inga kommentarer: