onsdag 9 mars 2011

Vackra sånger till Lena

Nu har jag lyssnat en stund på de två sångerna som Tommy Körberg sjöng på Lena Nymans begravning på hennes egen begäran.
"Nu kommer kvällen" - text och musik Olle Adolfsson och
"Babyland" - text Cornelis Vreeswijks och musik Ero.
Jag känner till båda sångerna men har inte hört dem på flera år. YouTube gör det ju möjligt idag att lyssna på stört, så fort och så lätt. Båda Adolfsson och Cornelis hör till sångare jag gärna lyssnar på fast normalt vid olika tillfällen

Djungelgurka

Blev så glad igår då jag hittade frön till djungelgurka på Tradera och fick förklaringen till vad jag har i en burk i köket sedan i nov 2010.
Min sons sambo hade fått smaka den av en utländsk arbetskamrat som sa det det var en sorts gurka. Min sons sambo gillade den direkt och tyckte den var toppen så hon fick några stycken.

Hon bad mej ta hand om en och försöka så några frön till våren.
Nu har jag även fått tag i flera frön så det ska bli spännande att se hur det går med växtkraften.

Snön försvinner mer och mer - skön dag med många plusgrader och solsken!
Kan lätt bli en favorit :0)

Inga kommentarer: