torsdag 24 mars 2011

Förbättring av bredband

Den 24 mars gör Glocalnet en förbättring av bredbandsuppkoplingen hos mej, de byter till en modernare anslutningstyp för bredband från PPPoE till DHCP.
Yippie,Yiiii haaaa, äntligen kanske även lilla jag kan titta på SVT Play utan avbrott för nedladding med 10 min intervaller eller längre klipp eller musik från YouTube. Slött bredband har jag stått ut med sedan flera år då jag har över 4 km till uppkopplings stationen, det blir en vana att det går väldigt sakta. M har mobilt bredband på laptoppen och där kan vi snacka betydligt mer fart vilket är en himla tur!
Jag har lagt PDF filen/guiden på skrivbordet och skrivit ut de 11 sidorna för ändrade inställningar av min uppkoppling. Självlärd som jag är bakom tangentbordet går det inte att ta något med en "klackspark", här gäller det att vara väl förberedd, läsa innantill kan jag ju som tur är! Imorgon låter jag bli det fasta nätet så att jobbet blir bra utfört. Vid midnatt blir det att testa om det funkar bättre sedan......

Inga kommentarer: