tisdag 29 mars 2011

Snöskur i Sthlm - Sol i Caput Mundi

Redan tisdag i vecka 13 och dagarna kutar iväg snabbt som tåget.
Ute kommer ett fint regn ner långsam och jag såg just att i Stockholm är det något som kallas "snöskur" i luften, skojigt ord, nytt för mej! Jag tände växtbelysningen redan vid lunch, riktigt gråmulen dag, saknar gårdagens härliga solsken mycket.
Igår kväll åt vi våfflor(sådana med massor av vispgrädde i smeten), glass och tinade hallon/blåbär. Våffeldagen har ju passerat men våfflor kan man äta alltid. K kommer nog inte heller att äta några den närmaste tiden så därför passade vi på. M har 3 dagars ledigt nu då hon jobbar kväll på torsdag och lång dag på fredag. Hon fick "äntligen" idag ett litet bidrag från Försäkringskassan för 15 dgr, 136 kr om dagen, inte mycket att hojjta över men för en fattig är det iallafall pengar!


Ute väntar fruktträds klippning men ännu är vädret inte stabilt nog, så himla tråkigt att både frysa och bli våt. Gårdags nattens snö har smällt och det är plaskblött av väta och regn, brrr.
De blå pallkragarna har vi burit ut, bara att fylla på med jord efter att jag bottnat dem med tidningar och lite grövre kompost. Har bett sonen att vi ska dra en repa efter säckar med U jord när han har tid.
Så håller jag på att bli smått tokig för att mitt citronträd aldrig slår ut, måste det ta så lång tid? Att pollinera är inga problem, leker bi gör jag varje vår i växthuset med persiko trädet :0)

Kära citron, vakna nu, vintern är slut!

Inga kommentarer: