tisdag 12 maj 2015

Vilken blomning!

Jag tänder lampor över en timme tidigare än i går och ser ut på gatans blöta asfalt. De två obeskurna päronträdens vita blommor lyser i skymningen. Vilken blomning, den är överdådig och otroligt vacker. Träden står på andra sidan gågatan mitt för vår balkong. 
I går var en riktig skön dag och jag kunde sitta nästan 2 timmar i solen på balkongen.
Då passade jag på att lyssna på Wahlgren & Wistam, en skön pod av Pernilla Wahlgren och Sofia Wistam. Den sortens humor har jag och det är väldigt lättlyssnat när man arbetar med något hemma.
Ladda ner appen Podcaster i din mobil om du inte redan har den. Eller sök på Itunes, många glada skratt för oss "tjejer" kan jag lova. 10 avsnitt har de redan hunnit med. 
Varmt ute fortfarande men jag bar in de två tomatplantor jag ställde ut igår. K hade hört något om storm i morgon, det känns tråkigt.
Då ristar väl de vackra magnoliorna som blommar på gården sönder.
Vinrakan börjar visa knoppar och hästkastanjen fäller ut sina blad.
Salladen trivs nu också när det är varmare. 
Tvdax, strax, för Trädgårdstisdag!

Inga kommentarer: