onsdag 6 maj 2015

Det doftar så gott

Efter 2 dagar med regn skiner solen igen och det är nu strax efter lunch 15 grader varmt i skuggan. Trodde verkligen det skulle bli en riktigt fin dag men men.... 
Det blåser åter jätte mycket. Inga kalla vindar men tillräckligt för att stora molnbankar tornar upp sig. Låter jag gnällig, absolut!
Aprikosträdet har nu ca 10 fruktämnen kvar som det kan bli något av. Tänker att jag nog hoppas för mycket. 
Inte så konstigt då mitt persikoträd gav frukt varje år. Det stod i ett växthus på 8,8 kvm och problemet med vindbyar fanns inte. 
Frost i blomningen eller väldigt liten blomning var ibland tråkigt. Pollinerade alltid med pensel då sällan humlor eller bin fanns vakna. För blomningen var alltid tidig. 
Jag köpte mej en kruka att sätta på balkongräcket och jag tror jag ska köpa flera.
Av återvinningsplast, volym 6 l och omkrets på 30 cm.
Idag har jag satt Stevia frön i den och fröna är lite knepiga. Ganska små och så ska de täckas med plast för värmen och uttorknings skulle. Det har jag gjort. Ska bli intressant och se om det lyckas. Sol behöver fröna till 100%.
Blev så glad över citronduken från Allers trädgård, design Lena Linderholm som kom igår. Så fin!
Nu ska jag laga middag för i dag ska jag träffa äldsta dottern på en fika i vår stora park. Redan kl 15, hoppas solen lyser på oss en stund.

Inga kommentarer: