måndag 29 september 2014

Med ansiktet mot solen

 
Jag sitter på en bänk i solen och mår himla bra. Lite synd tycker jag om K som är tvungen att jobba. Fast det är klart, prima väder har han både till o från arbetet. Jag tittar på en man i en skylift som målar fönsterbågar på 3:e våningen och han ler. Troligen för nu hinner han med målningen innan busvädret slår till. Det är nästan lika skönt i solen om hösten som tidigt på våren.
Hemma ligger min nya iPhone 6 och väntar på att bli inkopplad. Tele2 har ett stort fel de jobbar med som gör att de inte ser vilka mobiler som hämtats ut. De måste alltså slå in det mesta manuellt och det tar tid. Jag har kopplat in WiFin så jag kan göra en del saker ändå och jag har testat kameran lite grann. Mobilen är så lätt och snabb, jag älskar teknikens under. Att gå från en 4s till en 6:a är verkligen lycka, så spännande!
I helgen var vi hos goda vänner som behövde beskära sitt plommon träd. Vi hjälptes åt alla fyra för plommon ska beskäras i JAS månaderna, inte senare eller på våren.
När jag skulle lägga mej på lördagskvällen hittade jag den här i min behå. Då skrev jag en söt liten vers som lyder så här:
 - När du hittar ett torrt, skrumpet plommon mellan dina bröst, då vet du att det absolut är höst!

Inga kommentarer: