fredag 12 september 2014

Nära, nära dej

 
Det är så mycket valprat överallt just nu. Går jag ut på gatan blir jag överfallen av den privata vården eller Jehovas Vittnen som vill stoppa lappar i mina händer. Tror att det var därför jag vaknade med sången Nära Dej  i mitt huvud.  
En söt och rar val låt signerad Fredrik Kempe för Centerpartiet. Den sitter fast för evigt i minnet och den är himla trallvänlig. Något för oss som bor/bott på landet i 100 år ligger den väldigt rätt i tiden. Men att rösta på Centern, aldrig, här har det alltid blåst i motsatta riktningen. Inte hymlar jag heller när jag röstar, lapparna jag tar är det partiet jag röstar på. 
Blev toppenglad över följande sms idag 
Hej! Nu har jag förtidsröstat ............. blev det, så nu behöver du inte tjata mer! 
Från mitt yngsta barn som inte hunnit rösta så många ggr i sitt liv ännu. 
Haha, tror det hjälper lite med tjat iallafall. I måttliga doser för har man rösträtt ska man rösta, tycker jag, basta!

Inga kommentarer: