torsdag 18 september 2014

Nostalgi torsdag

Jag tänker när jag går ut att det nog är en av de sista dagarna med shorts. Kvällarna och nätterna börjar blir ganska kyliga.
Det känns lite sorgligt som vanligt och det känns sorgligt att det hänger en veterinär skylt på vår gata. En skylt men ingen veterinär. 
Det trodde vi väl aldrig att vi skulle hamna på samma gata där vår veterinär fanns. Han gick i pension redan 2010/11, tror jag och någon ny blir här inte. 
Till honom gick vi med de flesta av våra djur i åratal. Han var så lugn och fin med djuren och det var lätt att åka hit. Där har min gamla hund somnat in och många katter har blivit kastrerade eller blivit kollade. Idag skulle det också vara skönt med en veterinär så centralt men det är säkert för litet och för gammalt.
Jag sätter mej på balkongen i solen och äter jordnötter. Jordnötter med skal utan salt som jag åt så mycket av som barn. 
- Bra ställe att sitta på, säger K - Det ser nämligen ut som det suttit en liten råtta och knaprat här, blir så himla skräpigt ju! 
Nu har jag skaffat en fuktmätare, kolla här.

Inga kommentarer: