onsdag 10 september 2014

Precis mellan sommar och höst

Utav någon konstig anledning fick jag för mej att ta på sockor i skorna när jag gick ut idag. Ungefär en kvart senare insåg jag misstaget, det var/är ganska varmt ute idag. Vi befinner oss där sommaren just tar slut och hösten börjar. 
I blåsten singlar gul löv ner, bara några få faktiskt för det mesta är grönt. Sensommar-grönt som är lite mer murrigt i färgen. Luften är behagligt skön utan kyla, solen är fortfarande varm.
På balkongen hänger troligen den sista jordgubben och dinglar. Omöjlig att fånga på klar bild i vindbyarna. Tänk plantan jag bar hem i början av juli har givit oss bär hela tiden. Jodå, blommar gör den fortfarande också. Ska försöka föröka den till nästa år med några revplantor.
Kommer ni ihåg tablett asken ZIG ZAG från -50/60talet. Nyutgåva och nostalgi men fy vad jag blev besviken. Det är inte samma tablett utan ett dåligt plagiat. Säger jag som hade den som en av mina favoriter, så jag har ätit väldigt många. PIX gjorde den då, Sockerbageriet gör den nu. Kanske originalreceptet försvann eller så det en hemlighet, vem vet?

Inga kommentarer: