onsdag 1 oktober 2014

Den 1:a oktober och första frostnatten

Det var kallt och vitt i gräset i morse. Sedan började solen värma och några timmar senare kändes det varmt igen. 
Det mörknar redan vid 18:30 här inne i stan nu och i tvättmaskinen stoppade jag de sista shortsen. Om några dagar står massor av träd i höstens vackraste färger. 
Idag har jag bara varit ut en liten stund. Har något skit i kroppen som gör mej trött och frusen framåt kvällarna. Jag hade lust att baka och då är det bäst att passa på. Fröknäcke står i ugnen och morotslimpa i kylskåpet. Limpan ska jäsa över natten och gräddas på morgonen. Vi får se om det blir lyckat, första gången recept för mej, båda två. 
I morgon eftermiddag ska jag laga till något jag brukar göra varje höst. Berättar mera om det en annan dag. 
Nu ska jag strax se på bönderna på tv, något om alltid är kul just i början av varje ny säsong. 
Utslagen porlinsblomma men bara 1 st, skumt?

Inga kommentarer: