söndag 23 februari 2014

Vår...... så tidigt?

Klockan är snart midnatt och det är fortfarande +7 grader varmt. Blev faktiskt tvungen att kolla termometern på balkongen. Radio, TV och tidningar signalerar att nu är faktiskt våren här. Det är konstigt och underbart. Svenskarna är dock ett försiktigt folk och vet att väder är ganska lurigt.
Fast när jag ser mattor av blommande vintergäck och stora ruggar med snödroppar blir jag glad. Högtryck över syd och mellansverige, morgondagens temperatur blir nog över +10 grader, wow! 
Nu är OS slut och normala tider gäller redan i morgon. Mindre tv tittande vilket jag bara tycker är positivt. 
I helgen har jag satt om mina övervintrade pelargoner som man bör göra i slutet av februari. Spännande att se om de överlevt vintern och växer vidare efter ansningen. 
Vi fick brev i veckan från vår hyresvärd, redan ett halvår i stan, trivdes vi? Jadå det gör vi såklart, konstaterade vi glatt. Hoppsan, vad tiden går fort när vi blir äldre!
En mycket glad "stadskatt" 

Inga kommentarer: