onsdag 5 februari 2014

Som ett lock över stan

Lite vårdoft kan anas i luften men det är lite för tidigt ännu. Fukten i luften känns som ett lock över stan. Plusgrader och den tunna jackan på sedan i söndags. 
Jag blev lite irriterad för tidningen jag tänkte att köpa fanns ingenstans. Hade läst om den igår men inte fått upplysningen att den endast finns att köpa på webben. En ny helsvensk Vego-tidning, det tror jag många tycker om. Tråkigt att de är så fega och inte törs ge ut den i affären direkt. 
Nu har jag bakat mandel o vaniljbullar, lagt in pressgurka och planterat om min chiliplanta. Den har klarat vintern ovanligt bra i sovrums fönstret. Det är de närmaste dagarna som är kritiska. Kommer den att skjuta nya skott eller bara dö? Chansen är 50/50, klart plus för fint rotsystem och god lukt. Lite närmare våren är vi allt ;0)

Inga kommentarer: