måndag 17 februari 2014

Bland blommor och blad

Solen skiner in i sovrummet och jag känner för att plantera om några krukväxter.
I fönstret blommar just nu en kruka jag köpt på stan. Den stod undanskuffad i ett hörn på Netto och jag fick den super billigt. Så skir och vacker nu när den slår ut.
Jag planterar om den sista krukväxten jag har efter min mamma, en fredskalla. Den tål inte den varma rumsluften så bra och nu blir den flyttad till det svalare sovrummet. Hos mamma stod de alltid i sovrummet, fredskallorna. Bra för miljön också efter vad jag hört. Det känns vårlikt både ute och inne.
På min sida av dubbelsängen ligger en Solkatt mitt i solljuset. Fast hon har så tjock vinterpäls nu älskar Snorkfröken solen och värmen så mycket. Hon struntar i mej och krukväxterna och sover vidare.

Inga kommentarer: