fredag 7 februari 2014

Mulet och bara regn hos oss

Det är smutsigt i stan och blött. K kommer hem med dagens lunch och säger att idag fortsätter vi att vara inne, va? Visst, men en liten tur blir det nog till ICA affären om hörnet innan kvällen. 
Jag har varit på biblioteket i veckan och lånat flera böcker. Större och tyngre böcker, om vår kära stads park, om att odla på koloni och om att beskära bonsaier. Riktigt trött i fötterna var jag också för vinter kängorna är hemskt jobbiga på is.
Så nu har jag läst om "Tropikhuset" i parken från 2004. Det är 17 m hög och ser ut som en tetra-pack men jag tycker tyvärr inte om huset. Vet inte riktigt varför, där inne är det nämligen ganska trevligt. Utsidan passar liksom inte in i parken. Tycker jag som ändå ofta blandar stilar friskt. För raka stela linjer kanske? 
Vid 17-tiden kommer yngsta dottern med tåget och stannar till lördag kväll. Vi har inte setts sen jul, pappa behöver klippas och så ska vi gå på premiär. Bara hon å jag, senare i kväll! Om på vad berättar jag i morgon ;o{ 
Trevlig Helg!

Inga kommentarer: