torsdag 6 oktober 2011

Det som händer, händer


Omkring blåsta grejer
Så har det gått en mängd dagar igen utan att jag skrivet något alls, ja inte mail eller på bloggen utan har bara fyllt i namn och årtal i mitt släktträd lite så där sporadiskt. Ute har det blåst de senaste dagarna riktigt ordentligt, har inte haft någon större lust att arbeta i trädgården men har tagit "mej själv i kragen" Jag har kört kompost, grävt och planterat. Höstbrasan vi tänkt bränna i helg får vänta en vecka till då det är alldeles för torrt just nu och blåsigt.

Höst


Gräset växer fortfarande och humlorna samlar nektar som om det var mitt i sommaren. Massor av gula löv virvlar kring i vinden och naturen förbereder sej iallafall för vintern. Inga frostnupna vinteräpplen eller isiga vattenpölar, inga vantar och mössor ännu. Det ska ju bli en regn och oväders dag i dag så då räknar jag med inomhus jobb.


Hittade härom dagen en släkting med det välklingande namnet Anders Petter Sundström, låter nästan som en romanfigur eller hur? Börjar bli lite nyfiken på varför släkten på min farmors sida blir så gamla, en bra bit över 80 år och även 90 år är inte ovanligt redan på tidigt 1800-tal. Bra gener och bra mat?

"Man ska inte skämmas för sitt liv"
"Men man ska ha ett liv man inte skäms för"
- kloka ord av Carl-Einar Häckner -

Mums - Skinkcannelloni och sallad

Inga kommentarer: