lördag 7 november 2015

Förlåt, nu känns det betydligt bättre!

Nu blev det så att jag inte skrev något på över 2 veckor. Det har sin förklaring och det beror på att jag går till tandläkaren. Varje vecka har jag en tid och nu har jag varit där 3 ggr. 
Nej då, har inte drabbats av plötslig tandlossning utan behöver bara ändra om i min mun. Jag tycker inte om att gå till tandläkaren men står ut bättre när jag gör det oftare. 
Just nu fattas 3 st tänder mitt fram i neder käken och det trivs jag inte alls med. Drömmer dag som natt om knäckebröd och goda skorpor. 
Det är meningen jag ska ha en bro som med tiden ska gå att göra om. Även min övre tandrad byts ut samtidigt mot en med nya tänder. 
Har ju löständer där sedan en olycka 2005. De har alltid fungerat perfekt men är mycket slitna idag. 
För en människa som jag som är van att prata och skratta ganska mycket är det jobbigt. K tycker det är nästan ingen skillnad alls, fy vad han ljuger! 
Sallad och råa grönsaker funkar inte och smörgås måste skäras i bitar. Nä, bör väl inte klaga för det finns säkert de som har det värre. 
Tänker på min pappa som hade sina egna tänderna kvar vid 96 års ålder. Inte alla och det var lite glest fram men han tuggade råkost och fibrerrik mat även då. 
Tror inte jag brås på hans sida i det fallet, haha! Är glad att alla mina barn har fina och starka tänder istället. 
Jag får nog inget Hollywood-smile ändå för då måste man ha massor av pluringar i pluskan.



Vi har planterat om de amerikanska blåbärsbuskarna på balkongen sista veckan i okt. Det var tur då rotklumpen på den ena var väldigt dålig. Den fick en mindre kruka och kommer säkert igen till våren.

Innan lövblåsardagarna kom
Fikon och citrus är inburna som vanligt för vintervila. Milt och skönt ute, blev så glad då jag såg blommande olvon igår. Så vackert i mörka november. 

Inga kommentarer: