söndag 29 november 2015

Fint till advent

Nu lyser stjärnor och el-ljusstakar i alla fönster. Saffransbröd har jag bakat men pepparkakorna är köpta till den här söndagen. 
Så här långt hann jag skriva sent i natt och plötsligt hade jag inget internet längre. Ovanligt hos oss här i stan. Jag knäppte av datorn och gick för att sova. 
Sedan slog det mej att jag nog borde starta om det trådlösa modemet. Det är alltid på, då uppdateringar kommer med jämna mellanrum. 
Efter omstart var allt som det brukar igen. Men då var jag för trött för att skriva något.
I fredags kostade saffrans semlorna 10 kr/st, svårt att motstå. Jättegoda fast totalfel att äta strax innan 1:a advent.
I morgon återkommer jag då det är sista november.
Första vinter månaden stundar och nu har jag lyssnat på Nicke Lilltroll på YouTube. En favorit till jul när jag var barn. 
Ska berätta mer senare och "må så grankott allihop"

Inga kommentarer: