onsdag 7 oktober 2015

Skiva gul lök med mandolin

Idag på förmiddagen var jag med om en liten olycka. 
Jag tappade ca 400 gr frusen falukorv på höger foten. Ja, jag var barfota i köket och den träffade mitt på stortånageln. Jag svor rätt rejält det är jag säker på och hoppade runt på ett ben. Sedan blev jag sittande på en stol i säkert 10 min och masserade tån. 
Sugen på falukorv i ugn var jag inte därefter. K tycker väldigt mycket om falukorv, på längden, tvären och bredden. Försöker iallafall bara servera falukorv varann vecka och gör gärna olika recept. 
Verkligen kylig morgon, tror minusgraderna kommer till i helgen. Tomaterna plockade jag iallafall in, de mognar inte mer ute.
Det blev falukorv i ugn med tomater, pizzatopping och lök. Den gula löken skivar jag ofta på mandolinen efter som det är så smidigt. 
Nu i kväll  gör det ont i tån igen men det syns inget utanpå. Fick väl som ett blåmärke under nageln. En fryst korv är lika tung som en sten, haha. Se upp, nu börjar falukorven anfalla, retades K.
K köpte hem ett flak stora ägg så just nu steker jag ägg till våra mackor. Funderar på soppa och ugnspannkaka imorgon. Med skivade äpplen, socker och kanel, mums! 
Du kan läsa vad som hände den 8 oktober 2012 om du klickar HÄR

Inga kommentarer: