onsdag 15 oktober 2014

Gissa vilken soppa?


MÅNGA TRÄD HAR REDAN TAPPAT LÖVEN.
När jag gick ut var det regndroppar i luften och blå flikar på andra sidan husen. Jag tog mej en välbehövlig promenad för jag behövde röra på benen och fötterna en stund. Min högra fot som jag skadade på jobbet för 15 år sedan har småvärkt de sista två dagarna. Att gå är det bästa, blodcirkulationen kommer igång bättre och mina dyra träningsskor är absolut bästa att gå i. Jag gick och köpte hem något jag alltid längtar efter på hösten. Vi odlade det hemma på landet och det växte något otroligt. Vackra gul blommor, mycket lika solrosor kommer på hösten på den bästa sorten. Rötterna är knöliga och ganska svårskalade. Smaken är lite söt och nötaktig. Användningsområdet är ganska brett, gratäng, purè, soppa eller mos. Här kommer lite fler sakerna jag har i min soppa.

Kan du gissa???



Javisst är det jordärtskockssoppa!

Inga kommentarer: