onsdag 22 oktober 2014

Då tar vi bio mellan 7 och 9

I går var vi på bio, jag och K, mellan kl 18:30 och 20:40. Inte så ofta vi är det och framför allt inte på vardagarna. Det är en av fördelarna att bo i stan, att vi har så nära till biografen. Vi såg en riktigt "må bra film" och gick upprymda ut i den kalla höstkvällen. Att vi fick 50 kr i rabatt med ICA kortet är ju inte så dumt heller. Tänk att det fortfarande är så mycket roligare att se film på bio, Jag menar fast tv-skärmarna bara blir större och större. Vi såg den här filmen
Idag har det varit riktigt kyligt och någon lust att gå ut hade jag inte. Då de stängde av vattnet, både kall o varmvattnet i 4 st 55+ hus mellan kl 9:30 och 15:00 gjorde att jag tog en sväng till bibblan. Behövde låna lite böcker och tidningar, länge sedan sist.
På väg dit stannade jag till och tittade då de renoverar lägenheter på vår gata igen. De ska vara klara för inflytt 2015-01-01. Funkar säkert med starten var trög.
Vackra blommor har de planterat vid Trädgårdsföreningen i jättekrukor. Riktigt flott komposition tycker jag!

Inga kommentarer: