onsdag 8 oktober 2014

Löven virvlar och det är "brittsommar"

Jag dricker te och är så glad över min teblomma som jag hittade på second hand.

Den lyser upp nu när många blommor slutat blomma, perfekt.
Dagarna rusar iväg och det har varit några riktiga lövblåsar dagar här. Då blåsten liksom kommer från olika håll hela tiden och luften är full av olikfärgade löv. 
Igår var jag på vårt stora sjukhus som följeslagare till en vän som både skulle på vanlig röntgen mitt på dagen och magnet röntgen på kvällen. Jag frågade om hon ville ha sällskap och det ville hon. Vet själv hur urtråkigt det är att behöva sitta och vänta själv vid sådana tillfällen. Så har de byggt om ganska mycket på sjukhuset och jag ville uppdatera mej själv lite. Skaplig tur med vädret fick vi också, både sol, blåst och regn.
På bondens sista marknad för i år var vi också i helgen och handlade.
På balkongen blommar det fortfarande och det är troligt att det blir balkong städardag på söndag. Fikon och citrus måste in innan kylan kommer tillbaka. Fast just nu är det brittsommar och 14 grader varmt!
 

Inga kommentarer: