lördag 22 september 2012

Ruggig kväll

Ute regnar det sedan 18 tiden och jag har eldat en skön brasa i kakelugnen. Ännu har vi inte behövt sätta på någon elvärme inne, bara i torkrummet i uthuset går värmefläkten igång ibland. K är åter på benen sedan i onsdags och har jobbat torsdag och fredag,
Ikväll har jag pratat med en gammal kompis och nu känner jag mej lite ledsen för hans skull. Jag skrev om honom tidigare här i december förra året då han reste till Manilla och träffade en tjej. Glad och lycklig kom han hem och hoppades på en bra fortsättning och ett nytt liv. Vi har prata sporadiskt ungefär var 6:e vecka men sedan slutet av juni månad har vi inte pratat alls eller träffats. Jag trodde han ev var på gång att få över henne hit till Sverige eller att han skulle flytta till Filippinerna. Inget sådant alls, han är ledsen och sårad då han tycker hon är en lycksökerska. Han har slösat med kärlek, sparat och gnetat för hennes skull men nu blev han arg. Nu fick det vara nog, för sparade slanten blev det en ny säng och en blu-ray spelare istället. Jag kan inte annat än att le lite grann mitt i eländet för karl'n har ju faktiskt humor. Japp, lite ont i hjärtat men på benen är han igen ;0}
Fri tolkning på gammalt ordspråk "Mister du en står dig tusen åter, kysser du en står tusen o gråter"
Jordärtskockorna blommar - det är höst!

Inga kommentarer: