måndag 5 september 2011

Pisseblöta yllekofta

Snacka om att vädret kan slå om kvickt, i morse sol och nu regnar det småspik! Har satt upp upp höstgardiner i köket på eftermiddagen och då började regnet på allvar. Ett par vändor till närmaste huset på tomten utan paraply gav mej en ganska blöt rygg snabbt. När jag byter gardiner tvättar jag fönsterkarmar och flyttar ofta om mina växter och småsaker. Typ småkossorna in i skåpet - sommar - äppelflickor och barn och med höstkläder ur ur skåpet - höst.

Höstgardiner - Ett litet kuriosa:

Var med min son till Tallin i mitten av 2000-talet. Vi hittade massor av skojiga saker och i en affär som sålde dukar, koftor och hushållssaker också gardiner från Almedahl, made in Sweden. De kostade en spottstyver av priset hemma så jag slog till. Litet knasigt kanske att köpa svenskt i Tallin men jag tycker fortfarande om dem så mycket och fin kvalité är det.

Här kommer senaste bilden på Bryan Adams dotter Mirabella Bunny - 3 månader

Inga kommentarer: